Tuesday 26 March 2019

BERBUKA PUASA DI KUALA LUMPUR CONVENTION CENTRE BERKONSEP BAZAR KONTEMPORARI




Assalammualaikum,



Alhamdullilah syukur kehadrat Allah S.W.T diberikan kesihatan yang baik untuk menghadapi bulan puasa yang akan datang tak lama lagi . Sempena dengan kedatangan bulan ramadhan yang mulia ini Kuala Lumpur Convention Centre menyediakan pakej buffet Ramadhan khas untuk bulan puasa ini dengan harga yang berbaloi untuk semua rakyat Malaysia . 




Udang Laut Bersama Raja Durian


Hisham Bin Jaafar merupakan Chef Eksekutif Pusat Konvensyen Kuala Lumpur teruja memperkenalkan konsep ‘ Bazar Kontemporari ‘ interaktif kepada pelanggan dengan pelbagai hidangan lazat yang di sediakan khusus oleh 52 chef yang memenangi anugerah . Suasana santai yang telah di ubah suai ke gerai – gerai makanan klasik tepi jalan iaitu ‘ Chef Action Station ‘ digemari ramai yang menjanjikan pengalaman yang sukar dilupakan oleh pelanggan untuk Ramadhan tahun ini . 



Ayam Kampung Masak Cencaluk



Antara masakan makanan jalanan kegemaran ramai seperti: 

  • Barbeku Thai
  • stimbot
  • kuetiau goreng Pulau Pinang
  • sate ayam serta daging 



Gulai Kawah Tulang Rusuk Kambing 



Menu tahun ini merangkumi pelbagai sajian tradisional dan moden yang digabungkan dengan aneka juadah yang menjadi kemestian pada bulan Ramadhan termasuk Nasi Bukhara di hidangkan dengan gulai kawah daging campur bersama kedondong , gulai kawah tulang rusuk kambing bersama ubi kentang dan gulai kawah ayam kampong bersama pisang muda lemak manis , ayam kampong masak cencaluk , lemak asam telur itik bersama sayur munggai , udang laut dengan raja durian dan makanan laut panggang daun pisang ‘ala portugis ‘ . 




Steambot


Kesemua lima dapur masakan cina , barat , sejuk , pastry dan melayu di Konvensyen Centre Kuala Lumpur disahkan halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ( JAKIM ) . Pelanggan beragama islam boleh menikmati makanan tanpa was – was . 70 % bekalan bahan masakan dan keperluan adalah dari sumber tempatan . 



Seafood Grill



Pelanggan dijamin mendapat layanan dan perkhidmatan yang cemerlang serta sajian makanan bertaraf 5 bintang apabila menikmati juadah berbuka puasa .



 Untuk orang ramai :

8 May – 31 May 2019

RM 150 ++ per person

10% diskaun for early bird booking before 30 April 2019 






Corporate buka puasa minimum 100 guest :

Ramadhan Al Mubarak RM 128++ per person

Ramadhan Al Karem RM 170++ per person

50% untuk kanak – kanak 4 – 12 tahun dan senior citizen 55 tahun dan ke bawah. 



Kambing Golek Harissa


Berbuka puasa Ramadhan pada tahun ini di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur akan di dermakan 5% hasil kutipan daripada jamuan berbuka kepada badan – badan amal yang di sokongnya selaras dengan wawasannya untuk ‘Mengimarahkan Bulan Ramadhan Dengan Semangat Bersedekah ‘ . 


Keropok & Papadom


Pusat konvensyen Kuala Lumpur juga menyediakan bilik solat khas , sejadah , selipar , tempat wuduk imam untuk mengimamkan umat islam yang ingin menunaikan solat maghrib , isyak dan terawih dengan selesa selepas berbuka puasa. 



Nasi Bukhara



Gulai Kawah


Kuih Goreng



Sebagai tambahan kepada pelbagai masakan klasik Ramadhan , menu berbuka puasa untuk korporat dan orang ramai menawarkan pilihan kontemporari dan antarabangsa untuk mereka yang mencari sesuatu yang berlainan . Sajian termasuk pita kebab Arab daging cincang, teriyaki jepun dan aneka pilihan sushi , ikan panggang Tikka , nasi ayam Hainan dan kambing bakar golek Harissa yang tersohor di Konvensyen Centre Kuala Lumpur di hiding bersama sos pudina dan sos berempah . 




Rendang Ayam



Hidangan hari raya seperti ketupat palas , nasi impit , lemang bersama serunding , rendang ayam dan rendang daging antara makanan wajib ada di kala berbuka puasa .



Rendang Daging


Nasi Impit

Lemang

Sushi 




Bubur Nasi

Pemanis Mulut


Pemanis mulut terdiri daripada makanan yang manis seperti kuih , buah – buahan , pastry , ice cream , tart atau pun biskut antara yang sedap di sini seperti Banana Brulee , ondeh – ondeh dan banyak lagi  




Agar - Agar Cendol



Jelly Buah







Ondeh - ondeh 


Minuman




Teh Tarik Cendol


Wajib rasa air paling best di sini adalah Teh Tarik cendol yang tidak menggunakan susu tetapi cendol dan juga Teh Caremal yang wangi lagi sedap . 



Gerai Minuman


Teh Tarik Cendol Kaw



Untuk majlis korporat disarankan untuk membuat tempahan lebih awal kerana tempat duduk
adalah terhad :

untuk temahan korporat

Hubungi : +603 2333 2866

Pertanyaaan umum :

Hubungi : +603 2333 2877 





Teh Karemal 








Twitter : KLCCConvention


Email : E info @klccconventioncentre.com


Alamat : 

Kuala Lumpur Convention Centre

Kuala Lumpur City Centre 50088 Kuala Lumpur 








1 comment: