Thursday 22 November 2018

TABASCO Merayakan Ulang Tahun ke 150 Tahun

TABASCO® offers a variety of hot sauce flavours with more than 10 varieties, from mild to extra hot, and from sweet to smoky, there’s something for every hot sauce lover.


Assalammualaikum ,

Kepada penggemar Sos TABASCO® kini telah 'menembusi' banyak rasa selama 150 tahun sehingga sekarang. Pada tahun 1868, Edmund McIlhenny mencipta sos pedas dari bahan-bahan yang paling mudah, pusaka tabasco, garam dan cuka untuk memeriahkan rasa dalam makanan untuk keluarga dan rakan-rakan. Penciptaan sos mudah ini di seberang tanah kecil yang dikenali sebagai Avery Island, secara tidak sengaja akan mengubah cara makan didunia  selama-lamanya. 




The iconic TABASCO® red-capped bottle with the diamond label.




Botol merah yang ikonik dengan label berlian dinikmati oleh pencinta Sos TABASCO
di lebih daripada 196 negara dan wilayah telah dilabelkan dalam 22 bahasa dan dialek. Seluruh dunia menyertai untuk menyambut ulang tahun ke-150 sos ikonik ini. Di New Orleans, Syarikat McIlhenny menganjurkan komedi burger pada abad ke-19 yang belum dilakukan secara keseluruhannya  lebih dari satu abad. Di seluruh dunia, para peminat telah dijemput untuk acara-acara besar dan kecil, di mana mereka mendapat peluang untuk merasai cara-cara yang menarik dan tidak dijangka para terkemuka dunia dan tukang masak kreatif menggunakan Sos TABASCO



Rakyat Malaysia khususnya telah menambah Sos TABASCO kepada kegemaran sehari-hari seperti Pizza atau Spaghetti untuk memberikan 'oomph' tambahan. Ini sos lada yang dapat dikenali juga sama seperti di rumah di restoran udara terbuka dan tempat makan yang terbaik seperti di dalam pantri rumah, puncak meja dapur dan juga beg tangan pencinta makanan di seluruh dunia. Adalah menarik untuk membayangkan dimana Sos TABASCO akan pergi dan bagaimana ia akan digunakan dalam 150 tahun akan datang, "tambah Mohan. 




One of the main ingredients used to the make the TABASCO® sauce are heirloom TABASCO® peppers specially picked and grown in Avery Island.



Oleh sebab popularinya, sos mempunyai lebih dari 10 jenis dari ringan hingga panas yang panas, dan dari manis hingga berasap, untuk memuaskan rasa para penggunanya.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ulang tahun ke 150 Saus TABASCO, layari TABASCO.com atau ikuti perbualan di media sosial dengan # TABASCO150.



Saus TABASCO boleh dibeli di sebahagian besar kedai runcit makanan Malaysia dan semua produk TABASCO yang diedarkan ke Malaysia disahkan halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).
Sauce TABASCO diedarkan secara eksklusif di Malaysia oleh GBA Corporation Sdn Bhd. GBA kini menguruskan banyak jenama utama hasil kerjasama dengan rakan niaga dari seluruh dunia dengan banyak pemimpin jenama dalam kategori tertentu.


Website : TABASCO




No comments:

Post a Comment