Friday 26 October 2018

Orang Utara Nak Turun Kuala Lumpur Terokai Perjalanan Dengan Traveloka




Assalammualaikum

Sapa kat sini yang dah terbukti peminat nasi kandaq ? Hampa mesti pernah try nasi kandaq line clear kat Penang kan. Teringat mesti teruih meleleh ayaq liuq melainkan hampa dah ada kat sana. Sekarang nie lebih mudah dengan adanya Traveloka kita boleh bercuti kemana - mana sahaja terutama bercuti dalam Malaysia ja sebab ramai yang suka bercuti di dalam negara sendiri. So kalau korang rasa nak fly dari KL ke Penang atau hampa ni orang utara yang nak fly from Penang to Kuala Lumpur korang leh find out kat Traveloka kat sini hampa boleh book flight tiket sekali . 


Kebiasaannya traveller suka pergi ke sebuah tempat yang jauh dari tempat depa tinggal. Ada yang suka travel dengan kereta sendiri , sewa van or bas dan ada jugak suka naik kapal terbang sebab nak save masa dan tak penat sangat. Pada zaman dulu , orang yang naik kapal terbang ni boleh dikatakan antara orang kaya dan ada duit yang banyak , tapi nowadays , setiap orang boleh terbang macam slogan Air Asia plak kan . Actually orang yang naik kapal terbang nie bukan sahaja ' tourist ' yang ingin melancong, malah orang yang ada urusan kerja , perniagaan , balik kampung pergi belajaq dan sebagainya. Oleh kerana ramai yang menggunakan kapal terbang sebagai ' transport ' untuk ketempat yang depa ingin pergi, pasti susah jika tiket sentiasa penuh dan harga makin mahal. Jangan risau, ada cara untuk kita dapatkan tiket kapal terbang yang murah tapi kat mana tu rasanya ? 






The name is Traveloka ada menawarkan servis menjual tiket kapal terbang. Disebabkan oleh website dorang berkonsepkan travel , ada juga kemudahan untuk mendapatkan harga tiket yang murah. 
Why di Traveloka ? kerana sudah terbukti , di web Traveloka ini kita dapat comparekan harga tiket kapal terbang antara airline company sekaligus ' make our life easier ' daripada kita pergi ke website syarikat satu persatu . Tak pening dah kan ? Pada zaman dunia tanpa sempadan sekarang , pasti kita mahu permudahkan perancangan untuk book tiket flight dan dapat menjimatkan masa dengan surf di website Traveloka. 






That is why , kita pasti dapat cari ' the cheapest price ' dengan type date sesuai yang kita nak book tiket flight itu. Tiada caj tersembunyi , dan dapat book untuk seluruh Asia Tenggara dan ke benua lain. Selain itu di Traveloka , urusan jual beli adalah dijamin selamat . Lebih selamat daripada kita pergi direct ke travel agensi  bukan untuk burukkan dorang , tetapi di sebabkan ada kes - kes menipu dimana kita bayar deposit tetapi trip kita di tangguhkan atau agensi itu hilang . Berbeza di Traveloka kerana di sini pengalaman kita seperti shopping online ,  kita dapat book hotel dan juga flight tiket dari syarikat yang berbeza . Boleh dikatakan ' one stop travel planning ' la kan. 





Selain itu , perkhidmatan web depa nie memudahkan kita sehingga kita tak perlu keluar rumah , cuma mengambil plan data atau wifi , online dan surf web dorang , tekan sini tekan sana , make sure dalam bank kita ada duit dan teruskan book flight tiket . Dijamin selamat , mudah , tak pening atau confuse. Traveloka ini sudah semakin di kenali ramai  , dorang juga menawarkan perkhidmatan khidmat pelanggan 24 jam , 7 hari seminggu . Jadi bagi sesiapa yang ada masalah atau sebarang pertanyaan berkenaan booking bolehlah hubungi depa terus. Tidak perlu lagi risau harga yang mahal , kerana kita boleh survey harga yang paling murah , malah diorang juga akan buat promo dari masa ke semasa . Syokkan ? 





Kini banyak plan untuk ke mana sahaja di pelusuk dunia di hujung jari , dan pada masa ini , tidak perlu pergi banyak website , cuma perlu browse di website Traveloka. Tidak rugi untuk mencuba dengan Traveloka sangat terjamin , mudah , merupakan jalan penyelesaian bagi yang ingin travel last minute . Tak perlu lagi untuk mengisi minyak  pergi ke opis travel agensi atau airport untuk mencari dan booking flight ticket. 



Cara untuk mendownload Aplikasi Traveloka

  • Muat turun aplikasi Traveloka melalui Google Playstore
  • Register untuk mendapatkan info dan promosi tiada cas pembayaran dikenankan
  • Click search sama ada untuk booking flight , hotel atau flight & hotel terus 
  • Aplikasi ini akan membantu anda bandingkan harga
  • Setelah membuat keputusan memilih dan proses booking Traveloka akan mendapatkan pengesahan betul atau tidak hotel atau flight yang telah kita booking. 
  • Untuk proses pembayaran Trevaloka menyediakan banyak kemudahan perbankkan yang boleh dipilih untuk kemudahan kita. 
  • Setalah penbayaran resit akan di hantar menerusi email.  



Hotel Promo


Untuk info lanjut layari web : Traveloka 











No comments:

Post a Comment