Monday 20 August 2018

CANNIS Aplikasi Mobile Paling Pintar Abad Ini



Assalammualaikum ,

Baru – baru ini telah diadakan majlis  bagi persidangan pelancaran global CANNIS yang di adakan di Pusat Konvensyen & Pusat Pameran Setia SCCC pada 18 ogos 2018 .

CANNIS beribu pejabat di Kuala Lumpur dan  mempunyai beberapa cawangan di Taipei, Guangzhou , Hong Kong & Pulau Pinang manakala pasukan teknikal di Hangzhou .

CANNIS di pengerusi oleh Puteri Mahkota Duli Yang Maha Mulia Kekanda Sultan Selangor , Naib pengerusi pula Tan Sri Dato Sri Ong Tee Keat manakala ketua eksekutif Datuk Dr Azman Ching .





Apakah Aplikasi CANNIS

Aplikasi CANNIS adalah gabungan e dagang atas talian , membeli belah atas talian , siaran langsung dan juga ‘ block rantaian ‘ .

Aplikasi CANNIS merangkumi :

  • -       Makanan Asas
  • -      Minuman
  • -       Hiburan
  • -       Pakaian
  • -       Makanan 






Kini aplikasi seperti ini dapat memacu gelombang baru sistem aplikasi dalam merangsang model baru dalam perniagaan . 


Siaran secara langsung telah bermula pada tahun 2016 di China siaran seperti ini memcecah skala sehingga 58 billion Yuen manakala penganalisis tempatan menjangkakan China mencecah skala 100 billion Yuen melalui siaran secara langsung ini . 


Kini telah menjadi satu fenomena sosial dalam mengkomersialkan produk 




Malaysia kini telah menciptakan Aplikasi CANNIS mobile yang sangat menarik dan memberikan manfaat dalam 7 fungsi :

  • -       Siaran langsung secara talian
  • -       E – Dagang secara langsung
  • -       Permainan atas talian
  • -       Video kreatif
  • -       Media sosial
  • -       Diskaun membeli belah
  • -       Pembayaran secara digital 
  •      ( CANNIS pay ) 





CANNIS akan menjadi satu era baru bagi pengguna internet & sebuah aplikasi wajib dalam telefon pintar. Siaran langsung , blok rantaian & berbelanja secara talian adalah teknologi baru menggantikan rangkaian ekonomi semasa untuk merangsang perniagaan baru .


CANNIS adalah satu platform program perancangan mengintegrasikan produk teknologi , operasi promosi dan visualisasi data. Mempunyai hampir 100 jurutera profesional & pasukan berkeupayaan dalam penyelidikan dan pembangunan . 






Bermula March pada tahun ini CANNIS dengan jayanya diperolehi oleh syarikat teknologi termasuk internet , permainan atas talian , peranti mudah alih & perkongsian data yang besar pada satu masa .


CANNIS telah menjadi rakan kongsi Google & meningkatkan kebolehbacaan aplikasi  serta keselamatan sistemnya . 


CANNIS adalah platform integrasi pertama dunia yang mempunyai pengikut tanpa perlu muat turun terlalu banyak aplikasi kerana CANNIS mempunyai kepelbagaian yang di perlukan oleh kita. 






Philosophy CANNIS ‘ You think it , We build it ‘ iaitu membina rangkaian media sosial yang lebih komprehensif dan sesuai dengan persekitaran ekologikal untuk pengguna dunia secara bersama.


Dengan Aplikasi CANNIS anda juga boleh menjana keewangan .
CANNIS bukan hanya untuk bakat , pekerjaan dan cita – cita kepada orang tertentu  tetapi system pembayaran di buat untuk semua di 140 negara seluruh dunia terutamanya Selatan asia. 


Pelbagai negara menghadiri persidangan pelancaran APP CANNIS seperti China , Hong Kong , Indonesia , Kemboja , Korea Selatan , India , Rusia banyak juga usahawan dan professional dari perusahaan terkenal dan syarikat modal usaha niaga.






Tetamu terutama dari bidang industry teknologi , internet dan pemimpin dari kalangan politik dan perniagaan yang releven di agensi kerajaan China . Mereka menantikan potensi pembangunan masa hadapan Aplikasi CANNIS


Turut hadir pengerusi dan ketua kapitalis Aaron Tsai yang professional di Bursa Saham New York , Nasdaq dan GEM . Presiden Korea BlockChain Assosiation dan duta besar Korea Selatan Jason H . Pengerusi presiden Foshan dan ahli CPPCC Dr George So . Pelawak Indonesia dan pengasas bersama perniagaan Robbie Fanggetsu dan ketua eksekutif CrytoOcean GmbH Rusia serta pengasas Mr Yuri Myshinskly , Preneet Kumar, pengasas bersama asas blokchain global dari India.




Aplikasi CANNIS boleh dimuat turun melalui Google Playstore dan belum ada lagi di Apple Playstore. 

Anda juga boleh layari website seperti tertera di bawah :





“ You think it , We build it “


1 comment: