Monday, 19 September 2016

Kebenarannn Pes Tomyum Sedap Kung Thai Brand TerbaiKKK

Pes Tomyum Kung Thai Brand

Assalammualaikum
kepada puan - puan , akak - akak dan adik - adik cewah macam nak berbahas plop. Terutama peminat tomyum la kann. Kisah benar pengalaman saya sendiri yang tak berapa suka sangat makan tomyam pada mulanya yela kebanyakan tomyum saya makan biasanya dekat kedai lah ada yang terlalu pedas atau kita sendiri masak kuahnya cair sooo tak kick la rasa tomyum tu betoi dakk . Kalau tetiba rasa teringin tomyum mesti saya akan cari orang pattani dari thai yang masak sebab kuah tomyum dorang masak memang cukup rasa dan sedap kenalah dengan tekak kita kan. Al kisah berjodoh dengan pes tomyum Kung Thai Brand mokcik dari pantai timur nie duk cakap sedak sengoti jadi kita pun belilah.Balik rumah cubalah masak perghh rasanya sedap macam orang pattani masak . Tengok tomyum kat bawah tu warna tomyum jer pun dah menarik.
 
 Tomyum in the house

Biarr kebenarann terus sukeee makan tomyum beb.. alang - alang selalu beli baik kita jual dan kongsi bersama rasa pes tomyum sedap nie. Sebab ape kami teruja nak berkongsi pes tomyum Kung Thai Brand nie sebab mudah sangat nak masak tomyum terutamanya yang bekerja mesti nak cepat bagai kan. Just masukkan lauk , sayur , cendawan terpulang citarasa masing masing kan. Tak perlu tumis segala lagi guna tiga sudu teh dah sedap meletoppp hanya tunggu sehingga didih jer mudah kan. 

RESEPI TOMYAM SEDAP, CEPAT DAN MUDAH

1.   Masukkan 4 cawan air ke dalam periuk.
2.   Masukkan daging/ayam. Jika udang/sotong, masukkan selepas carrot kerana udang dan   
      sotong mudah masak.
3.   Agak-agak hampir empuk, masukkan carrot.
4.   Masukkan pula daun limau nipis jika ada.
5.   Kemudian masukkan 3  sudu besar perencah tomyam.
6. Masak atas api sehingga naik bau harum
7.   Tunggu sehingga mendidih.
8.   Akhir sekali masukkan hirisan tomato dan bawang besar holland yang telah dipotong 
      memanjang.
9. Jangan biar terlalu lama kerana tomato akan mudah hancur.
10. Sedia untuk dihidang..

Kuah tomyam ini juga sedap dimakan bersama bihun, mee atau kueateau.

DIJAMIN SEDAP...SELAMAT MENCUBA!!

 

 Botol kecil  (114gm)  = RM 8.00
Botol sedang (227gm)  = RM 12.00
                              Botol besar (900gm)  = RM 25.00

Bagaimana cara nak dapatkan pes tomyum nie boleh hubungi @ pm saya 0166471910
            

No comments:

Post a comment